top of page

Безпечне інклюзивне середовище в закладах освіти

Фото автора: Петро МайбаПетро Майба


Інклюзія ― це включення різних соціальних груп в активне суспільне життя. Ідеться не лише про людей з інвалідністю чи особливими освітніми потребами. Це поняття актуальне і для людей поважного віку, і для військових, і для вагітних жінок. Кожен з нас має свої особливості, але вони в жодному разі не є недоліками. Це не має перешкоджати нам жити повноцінним і щасливим життям.


Тривала фаза війни на території України, на жаль, вносить свою вагому лепту. Щодня збільшується кількість дітей і дорослих, які потребують різного роду підтримки, настанов та навичок спілкування. І ми як суспільство маємо створювати таке середовище, де кожен буде поміченим, почутим і включеним у повноцінне суспільне життя. 


Інклюзія має стати звичною частиною нашого світу, бо вона забезпечує людям рівні права та можливості. Ми в ГС «Католицька освіта» запускаємо навчально-формаційну програму «Безпечне інклюзивне середовище в закладах освіти», що допоможе вам більше дізнатися про інклюзивні підходи в освіті та соціальну інклюзію загалом.


Чому це важливо? 🤔


Термін «інклюзія» сьогодні на слуху, як ніколи раніше. Це свідчить про готовність українського суспільства вийти на етап соціальної інклюзії, а отже ― впроваджувати рівний доступ людей до освіти, медицини, працевлаштування, житла, безпеки тощо, незалежно від будь-яких факторів.


А що, досі такого не було? 🤷‍♀️


Раніше діти з особливими освітніми потребами не могли здобувати освіту у звичайних школах, перебуваючи між однолітків. Люди з інвалідністю не мали можливості навіть потрапити на події чи заходи, які їм цікаві ― бо не було створених умов, ніхто про це не думав глобально.


Кожна свідома людина має вибудувати новий тип мислення і припинити сприймати людей, які мають різні особливості, як «не таких»; вникати в корінь проблеми, шукати відповіді на питання, ламати стереотипи, здобувати нові навички комунікації, бути готовими до викликів та впроваджувати концепт інклюзії в суспільне життя. Кожен може стати співтворцем безпечного інклюзивного простору.


Інклюзія в школах ― це щось про інвалідність?🤔


Ні. Точніше, це лише одна її сторона. Якщо говорити про поняття інклюзії в стінах навчального закладу, наприклад, школи, то воно вже давно вийшло за межі викликів, пов'язаних з налагодженням роботи з дітьми з інвалідністю.


У школі щораз більше учнів, чутливих до змін у країні: діти ВПО; діти, які втратили кінцівки чи батьки яких втратили кінцівки під час війни; діти, батьки яких воюють; діти батьків, зниклих безвісти; діти, які пережили обстріли, руйнування власних домів; діти, батьки яких в часі війни розлучилися; діти, які живуть в тилу, але навколишні події та новини, пов'язані з війною, розсіюють їхню увагу; діти, які втратили рідних під час воєнних дій. Дитина з особливими освітніми потребами ― це, насправді, про дуже різне.


Як я можу долучитися? 🤝


Часто вчитель може стати тим, хто підтримає дитину й допоможе почуватися прийнятою серед усіх негараздів і страхів. Саме для освітян шкіл наша навчально-формаційна програма, яка дозволить більше дізнатися про сучасні інклюзивні методи навчання та важливі аспекти для створення безпечного інклюзивного середовища у школі. Участь у ній можуть брати вчителі, директори шкіл та їхні заступники, шкільні психологи, соціальні педагоги та освітні капелани, які бажають отримати відповіді на актуальні питання, здобути корисні знання та вміння, стати учасниками спільноти однодумців.


Слідкуйте за новинами ✨

Comments


bottom of page